Det finns inga kommande evenemang.
Tidigare evenemang
Det här avsnittet handlar om läsning. Språk utvecklas i samspel och på det sättet kan läsning stimulera och stärka språkutveckling. Vi samtalar om olika sätt att läsa på som t ex bildpromenad och genom lek. Vi pratar också om att ha flera olika vägar in till språket och läsningen. Julia både berättar om och visar material som hon använder som stöd i läsningen och vad en bra samtalspartner kan tänka på.
Anmälan och program: https://kompetento.se/konferens/sprakstorning-och-sprakutveckling-2022/
Kompetensutvecklingsinstitutet – KUI
https://kui.se/utbildning/foretag/uppdragsutbildning/sprakutveckling-och-sprakstimulering-i-forskolan/
Kompetensutvecklingsinstitutet – KUI
https://kui.se/utbildning/foretag/uppdragsutbildning/sprakutveckling-och-sprakstimulering-i-forskolan/
Livesänd digital konferens: Språkstörning, språklig tillgänglighet och språkutvecklande arbetssätt
https://www.abilitypartner.se/konferenser_kurser/sprakstorning-spraklig-tillganglighet-och-sprakutvecklande-arbetssatt/
Julias föreläsning under konferensen: Tillgängliga och språkligt anpassade lärmiljöer som motiverar och främjar alla elevers språkliga lärande.
Nu är Julia Andersson, som också kallas LogopedJulia, tillbaka. Jag tyckte det var så roligt att prata med henne senast om språkstörning i avsnitt 12. Nu tänker jag att vi ska prata om några intressen som vi har gemensamt och som vi båda två verkligen känner stort engagemang för och det är kommunikativ tillgänglighet och orientering. Men jag vet också att Julia har många tankar kring idrott i allmänhet så du ska få lyssna på hur vi alla kan göra idrotten mer tillgänglig med olika strategier och vad vi i omgivningen kan tänka på för att underlätta för alla både vid träningar men också på arrangemang. Du kommer få många användbara tips.
Kompetensutvecklingsinstitutet – KUI
Digital föreläsning
För hela programmet och anmälan se här.
Julias föreläsning under konferensen: Tillgängliga och språkligt anpassade lärmiljöer som motiverar och främjar alla elevers språkliga lärande.